STAR WARS Világa

Battlefront II: Ilyen lesz a Geonózis

2018. november 07. - STAR WARS Világa

Az EA Star Wars fronton az utóbbi időben bebizonyította, hogy valóban egyre többet foglalkozik a játékosaival és azok igényeivel, aminek a 2018-as megkoronázása egyértelműen a novemberi Geonózis-frissítés lesz.

A napokban rengeteg újdonság látott napvilágot a hónap végén érkező Geonózisról (az egyéb novemberi, illetve 2019-es frissítésekről ide kattintva tájékozódhattok), ami a játék eddig készült legnagyobb Galactic Assault pályája lesz annak ellenére, hogy ebben a játékmódban még csak nem is használhatjuk majd ki a teljes területét, azt ugyanis a jövőre érkező új, Grand Scale játékmódhoz tartogatják. A Geonózist direkt úgy tervezték meg, hogy úgy érezzük, egy hatalmas csatában veszünk részt, így a teljesen nyílt terepen akármerre fordulhatunk, a horizonton biztos, hogy klónokat, droidokat, járműveket és lézersugarakat, látunk majd cikázni.

Mielőtt azonban még belekezdenénk az új pálya alaposabb megismerésébe ki kell térnünk az e havi frissítés legfontosabb új járművére, a Köztársaság AT-TE lépegetőjére. Ezek a járművek jelentősen különböznek majd a játék összes többi járművétől, és a Geonózisi Galactic Assault mód kulcsszereplői lesznek. A legizgalmasabb újdonság velük kapcsolatban talán az, hogy nem előre meghatározott útvonalon fognak haladni, hanem az őket irányító játékosok kénye-kedve szerint. A másik nagy meglepetés, hogy nem az újraéledési képernyőről lehet majd hozzájuk férni, hanem valós-időben lesznek ledobva a csatatérre AT-TE szállítók által, és ezek után átlagos katonákként kell majd megközelíteni és használatba venni őket.

A Geonózisi Galactic Assault módnak három fázisa lesz:

Az első fázisban a klónoknak az lesz a feladata, hogy újraindítsanak egy meghibásodott AT-TE lépegetőt, a droidoknak pedig, hogy megállítsák őket. Ebben a szakaszban a helyszínül egy szűk kanyon fog szolgálni.

Ezt követően, a második fázisban fognak majd megkezdődni az igazi izgalmak. A harctér ekkor ugyanis meg fog változni, és a kanyonból kiérve a játékosok egy hatalmas, sík csatamezőn fogják magukat találni, ahol kedvükre ugrálhatnak majd bele (a Köztársaságiak) az AT-TEkbe (és persze más járművekbe is a megszokott módon, az újraéledési-képernyőről). A klónok célja ebben a szakaszban két nagyobb szeparatista tereptárgy szétlövése, a droidoké pedig ennek a megakadályozása. A tereptárgyak védelmét a megszokott módon egy-egy különleges lövéssel meg kell majd gyengíteni, hogy aztán az átlagos katonák fegyvereinek tűzereje is hatásos legyen velük szemben. Azonban ebben is lesz egy csavar, ugyanis az említett különleges lövéseket már nem a gyalogosoknak kell majd leadniuk, egy-egy átlagos, útközben felkapott ionágyúval, hanem az AT-TEket irányító játékosoknak, a járművek különleges képességének felhasználásával. A második fázis végén, egy rövid időre (A klónok támadása filmben látott jelenethez hasonló módon) egy hatalmas homokvihar borítja majd be a pályát, így az óriási, nyílt csatamező, a rossz látási viszonyok miatt hirtelen minden játékos számára egy sokkal kisebb területté „megy majd össze,” ahol a valószínűleg nem igazán látnak majd mást, csak az össze-vissza cikázó lézernyalábokat.

A előző kettőhöz hasonlóan a harmadik fázis is ismerős lesz, azonban a fejlesztőknek természetesen abban is sikerült egy remek húzással megcsavarniuk a dolgokat. A klónok célja itt egy célterületre való behatolás és annak megtartása lesz (ahol turbólézerek várnak majd rájuk, amelyekkel a játék megnyerése esetén esetén elpusztíthatnak egy szeparatista anyahajót) a droidoké pedig ennek a megakadályozása. Azonban a szokásos, szűkös célterület helyett ezúttal egy kétszáz méter széles mező lesz az elfoglalandó „célpont” és magát a foglalást is csak az AT-TE lépegetők lesznek képesek véghez vinni. Ha egy átlagos katona állna be a célterületre, a visszaszámlálás nem indulna el, így az ő feladatuk ebben a szakaszban, a lépegetőket irányító társaik kísérése lesz.

2o6ulkolh197.jpgTermészetesen a szeparatista oldalon is számos újdonság jelenik majd meg, hogy felvehessék a versenyt a lépegetőkkel. Egyrészt a második és a harmadik szakaszt úgy nyerhetik majd meg, ha a köztársasági lépegetők közül (és nem pedig a klónok közül, ahogyan azt a többi játékból megszokhattuk) kiiktatják az előírt mennyiséget. A lépegetők kiiktatása érdekében a megszokott módon felvehető ionágyúk lesznek elszórva a pálya területén, azonban az átlagosnál sokkal nagyobb mennyiségben. További előnyként az ionágyúkat hordozó droidok nem lesznek megjelölve az ellenség számára a térképen, az ágyúk a megszokottnál sokkal nagyobb hatótávúak lesznek és a „befogó” idejük is jelentősen csökkenni fog. Ha ez nem lenne elég, a szeparatista csapatokat, számítógép által vezérelt OG-9-es Pókdroidok is segíteni fogják, amik jelentős károkat okozhatnak majd egyaránt a lépegetőknek és a klónkatonáknak, ha azok nem intézik el őket időben.

A fentiekben leírtak következtében a fejlesztők arra számítanak, hogy a játékosok a megszokottnál sokkal jobban össze fognak majd dolgozni, hiszen rengeteg olyan feladatuk lesz, amit egy-egy tehetségesebb „katona” se lesz képes egyedül megoldani. Véleményem szerint ez valóban elég reálisnak tűnik és nagyon remélem, hogy igazuk is lesz.

Egyébként pedig, ha már a véleményemnél tartunk, akkor el kell, hogy mondjam, hogy a novemberi frissítés már most túlszárnyalta az elvárásaimat, pedig ez még csak az e havi újdonságok negyede volt (igaz a legkomolyabb negyede). Ha belegondolok, hogy ezen kívül lesznek még újabb (átlagos) járműveink, 212-es klón páncélzatunk, Obi-Wanunk, sőt jövőre egy még nagyobb, még összetettebb játékmódunk is, akkor képtelen vagyok nem izgatottá válni. Az EA valóban jó sok hibát elkövetett a Battlefront II terén, főleg a játék indítása környékén, de az utóbbi pár hónap, és a még előttünk álló hónapok azt bizonyítják, hogy ez már a múlté és jelenleg végre a játékosok igényei szerint formálódik a játék. Rengeteg olyan újdonságot vezettek be, amelyek segítségével sokkal szorosabban tartják a kapcsolatot a felhasználóikkal, és havi rendszerességgel látnak el minket teljesen ingyenes, többnyire közkívánatra elkészített frissítéssekkel, ami azért nem mondható el minden játékról (pláne nem az EA által készítettekről). Tehát mindent összevetve; a Battlefront II szerintem remek úton halad.

Egy kis bónusz-anyagként pedig örömmel jelenthetem, hogy két újabb bepillantást is nyerhettünk a szintén novemberben érkező Obi-Wan Kenobiba:

Forrás: EA

A bejegyzés trackback címe:

https://starwarsvilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr414358629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása