STAR WARS Világa

Battlefront II: Kilenc hónap után végre megérkeztek az új játékmód várva várt részletei

2019. március 22. - STAR WARS Világa

A DICE, a legújabb Community Transmissionjében részletesen bemutatta a március 26-án érkező frissítés új játékmódját, a Capital Supremacyt.

a25gsp42u3ht.png

Nem is kérdés, hogy Battlefront II új, nagy méretű játékmódja az, amire a játékosközösség, a tavaly nyári bejelentése óta a legjobban vár. Nagyjából kilenc hónapja dolgozik rajta a DICE, sőt, egy hónappal még el is halasztották a megjelenését, hogy tökélyre fejleszthessék, szóval lássuk, hogy megéri-e majd ezt a rengeteg várakozást!

A játékmód lényege:

A Capital Supremacy mindig egy bolygó felszínén veszi kezdetét. Az ellenséges feleknek el kell foglalniuk öt állomást, amik elszórtan helyezkednek el a pályán. Hogy melyik játékos melyiket támadja, vagy védi, az teljes mértékben tőle függ. Amíg az egyik fél birtokában van egy állomás, egy számlálón folyamatosan nőnek a pontjai. Amelyik fél hamarabb eléri a szükséges pontszámot, az megtámadhatja az ellensége vezérhajóját. A vezérhajókon, a támadóknak tölteteket kell elhelyezniük különböző kritikus területekre. Ha sikerül felrobbantaniuk a tölteteket, akkor győznek, ha viszont nem, akkor mindkét fél visszatér a bolygó felszínére, és a folyamat újrakezdődik.

A bolygók felszínén:

A pályán összesen tehát öt állomás lesz megtalálható. A játékosok szabadon dönthetnek majd arról, hogy melyiket támadják, vagy védik meg. Egy elfoglalt állomásért folyamatosan pontokat kap majd az azt birtokló csapat, egészen addig, amíg valamelyik félnek össze nem gyűlik az előírt mennyiség. Ekkor a "nyertes" csapatnak megérkeznek a transzportjai, amelyekbe rövid idő alatt be kell majd szállniuk. Minél több játékos éri el a transzportot felszállás előtt, annál több bónuszpontot kap a csapat. Az ebben a szakaszban összegyűjtött pontjaiktól függ majd, hogy mennyi idejük lesz felrobbantani az ellenség vezérhajóját, a következő szakaszban.

A bolygó felszínén 20-20 játékos küzd majd egymás ellen, továbbá 12-12 AI, azaz számítógép által vezérelt egység. Ez azt hivatott elősegíteni, hogy a csata grandiózusabbnak hasson, de a játékosoknak továbbra is ugyanakkora esélyük legyen megszerezni egy hőst, mint a Galactic Assault játékmódban.

A vezérhajókon:

A vezérhajókon két szakaszra lesz osztva a játékmenet. Az elsőben, a támadóknak át kell jutniuk két ajtó közül az egyiken. A másodikban, a támadóknak fel kell robbantaniuk két előre kihelyezett bombát, hogy megsemmisítsék az ellenséges hajót, és megnyerjék a játékot. A bombákat egy időzítő segítségével kell majd aktiválniuk, amelyeket a védekezők,  amennyiben hozzájuk férnek ideiglenesen le fognak tudni állítani, (ám újraindítani már nem lesznek képesek). Ha a támadók pontjai elfogynak, mielőtt a bombák felrobbannának, a játékosok visszatérnek a bolygó felszínére, ahol a folyamat előröl kezdődik.

A játék ezen szakaszában nem lesznek AI által irányított egységek a pályán, így csupán 20-20 játékos fog egymás ellen játszani. Annak ellenére, hogy ez a szakasz az űrben zajlik majd, a játékosok nem fognak tudni vadászgépekbe ülni, és "odakint" csatázni.

Pályák, és hősök:

A Capital Supremacy, a megjelenésekor csak a Geonózison lesz elérhető. Ez azonban nem az a Geonózis lesz, amit a többi módból megismertünk, hanem a bolygó egy teljesen új változata. Az új területeken vándorló homokdűnék, karakteres sziklaképződmények, a közeli droidgyár következtében létrejött, mérgező síkságok, és egy csonttemető lesznek megtalálhatóak. A Geonózist annak idején külön ehhez a játékmódhoz fejlesztették ki, így az élmény ideális kell, hogy legyen majd rajta.

A két űrben állomásozó vezérhajó, a köztársasági venator-osztályú csillagromboló, és a szeparatista providence-osztályú csatahajó lesz. Ezek belülről némiképp hasonlítanak majd egymásra, ugyanakkor a felépítésük teljesen eltérő lesz. A venatorok felrobbantandó területei, a raktér, és a reaktormag, a providencekéi pedig a droidtelepítő hangár, és a szellőzőrendszer lesznek.

A Capital Supremacy teljes mértékben Klónháborús játékmód lesz, ami azt jelenti, hogy csak annak az érának a hősei, és a katonái fognak benne harcba szállni. A reinforcementek között feltűnik majd két új osztály, az ARC harcos, és a kommandós droid, amelyekről bővebben ide kattintva olvashattok. Az Klónháborús-éra hősei a következők lesznek: Obi-Wan Kenobi, Anakin Skywalker, Yoda mester, Chewbacca, Grievous tábornok, Dooku gróf, Darth Maul, és Bossk.

capital-supremacy-is-coming-3_jpg_adapt_crop16x9_1455w.jpg

Nos, a Capital Supremacy részleteinek megjelenését követően, a játékosközösség első reakciója nem volt a legpozitívabb, és szeretném hozzátenni, hogy nem is teljesen jogtalanul. Az új játékmódot nagyjából kilenc hónappal ezelőtt jelentették be, és azóta, egészen mostanáig, – kevesebb, mint egy héttel a megjelenése előttig(!) – szinte semmit nem is hallottunk róla. A kommunikáció borzasztó volt körülötte, (fontos megjegyezni, hogy ez sokkal inkább a Disney, mint a DICE hibája), ami oda vezetett, hogy az elvárások az egekbe szöktek. Be kell valljam, hogy én is valamivel többre számítottam a fentieknél, valami igazi különlegességre, bár, hogy mire, azt én se tudnám megmondani... Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy a játék leírása meg se közelíti azt az élményt, amit maga a játszása fog jelenteni. Az előzetes beszámolók egyhangúlag fantasztikusak róla, és, ha ez ember tesz néhány lépést hátra, megláthatja, hogy ez az új játékmód valóban rengeteg potenciállal, és újdonsággal rendelkezik. Ám tény, ami tény, a megjelenését övező kommunikáció kritikán aluli volt.

Egy másik, gyakran emlegetett probléma, amivel az utóbbi órákban találkoztam, az volt, hogy miért csupán egyetlen pályára fog megjelenni az új mód. Igaz, ami igaz, kilenc hónapnyi munka után az ember valóban többre számítana (emiatt ismét csak a gyér kommunikáció okolható), ugyanakkor nem szabad elfelejtenünk, hogy a DICE jelenleg teljesen ingyen tesz közzé minden egyes Battlefront II frissítést, valószínűleg a lehető legkisebb haszonnal – vagy egyáltalán semennyivel. Arra is fel szeretném hívni a figyelmet, hogy a Capital Supremacy tulajdonképpen három új pályával fog megjelenni; a kibővített Geonózissal, a venatorral, és a providence-szel. Amit egy jogos problémának tartok, (bár személy szerint nem osztok), hogy egyetlen pályán, gyorsan unalmassá válhat majd az új játékmód. Ez valóban megeshet, ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy hamarosan további pályákat (a Kashyyyk, és a Naboo, például kifejezetten ideális lenne) is ki fognak bővíteni hozzá. Csak azt remélem, hogy azok megjelenésére nem kell majd kilenc újabb hónapot várnunk...

Összességében tehát én kifejezetten bizakodó vagyok az új játékmóddal kapcsolatban. A Disneynek feltétlenül orvosolnia kéne a kommunikációs problémáját (mentségére legyen mondva, úgy tűnik, hogy nemrég végre nekilátott a dolognak), mert rengetegszer megesik, hogy a DICE heteket kell várjon az engedélyére, egy-egy teljesen készen álló Community Transmission megjelenítésével. A Battlefront II viszont továbbra is fantasztikus fordulatszámon pörög, és én alig várom, hogy végre kipróbálhassam, a Capital Supremacyt.

Forrás: EA

A bejegyzés trackback címe:

https://starwarsvilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr9514709363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abysan 2019.03.22. 21:47:37

Köszi a cikket. Szerintem érdekes lesz a játékmód, én személy szerint nagyon várom.

"ugyanakkor nem szabad elfelejtenünk, hogy a DICE jelenleg teljesen ingyen tesz közzé minden egyes Battlefront II frissítést, valószínűleg a lehető legkisebb haszonnal – vagy egyáltalán semennyivel." Ezzel viszont nem értek egyet, egyértelmű, hogy nem ingyen csinálják, mivel a játékban lehetséges valódi pénzt költeni, így az érdeklődés fentartásával amit az új játékmód jelent, a fizetős játékosokat is megtartják vagy visszacsábítják. Ezek nem ingyen készülnek, hanem a játék kihalásának elkerülése érdekében.

STAR WARS Világa 2019.03.23. 09:20:03

@Török Roland: Örülök, ha tetszett.

Valóban vannak a játékban apró fizetős elemek, de ezeknek a bevétele valószínűleg elenyészik amellett, mint, ha minden egyes frissítést, fizetős DLC formájában adnának ki, mint a 2015-ös Battlefrontban. Szóval, igazad van, nem teljesen bevételmentes a játék, de egy olyan nagy cégnél, mint az EA ez az összeg valószínűleg elenyésző.

abysan 2019.03.23. 09:23:59

@STAR WARS Világa: Ezzel nem értek egyet. Egy Season Pass-t csak egyszer vesz meg az ember, az ilyen jellegű rendszerekbe viszont végtelen pénz beleölhető. Ezért is lett az első rész utolsó DLC epizódja kritikán aluli a korábbiakhoz képest, mert tudták, azzal már úgyse hoznak be plusz pénzt, kár vele törődni.

Az EA ezt a módszert amúgy a Mass Effect 3-nál használta először, sok-sok évvel a játék megjelenése után is frissítették a multit, mert az emberek költötték a pénzt, volt olyan, csak egy ember, hogy milliót ölt bele. www.eurogamer.net/articles/2017-10-23-manveer-heir-bioware-mass-effect-ea-monetisation
süti beállítások módosítása